fredag 20 maj 2011

Denilson lämnar Arsenal

ESPN berättar att Denilson lämnar Arsenal. Det är en tanke han burit på under åtta månader. Den av många kritiserade mittfältaren anser att den gångna säsongen varit "en katastrif" samt att han nåste komma till ett lag där han får mer speltid.

Jag gråter inte krokodiltårar över bskedet. Det var väntat. Jag vet dock inte varför jag får den smått obehagliga känslan över att den här killen kommer att lyckas. Någon annan stans.

Det är väl säongen som tär det egna psyket.
Det är så mycket analyser som blandas med tyckanden nu att jag inte längre orkar läsa. Det grottas i säsongens alla snedsteg och framtiden målas dystrare än kolsvart. Å andra sidan påstår ju någon religiös galning att hela jorden ska gå under 21 maj.

Jag vill mest bara att denna säsong ska ta slut. Att något nytt kan hända i sommar. Att ledningen ser vad andra ser och att åtgärder vidtas. Det turbulenta klimatet och det högljudda tonläget beror på att den här säsongens resultat sved håradre än andra. Kanske på tjugo år.

Blir dock inte mer munter över dessa rapportflödedn om att just Arjavin ska säljas. Jag vet att det årSilly Sesaon redan. Men det ältas som ett faktum.

Ryssen gjorde en knackig start, men var kanske näst bäst Robin van Persie under slutet när andra svek. Han spelade över 50 matcher, om långt ifrån alla på full tid. Han har, med en match kvar, bidragit till 10 måk och 18 assists. Att suppoertar tycker att han SER omotiverad ut, skiter jag i. Det är en känsla. Hans leveranser är fakta. Arsjavin borde få vara kvar!


Inga kommentarer: