måndag 4 april 2011

Jag läser...

...blandat, högt och lågt, efter lördagens mållösa kryssmatch mot Blackburn.
Varför lyftes Arsjavin av planen då han var bäst, frågar sig många. En berättigad fråga. Bara Arsène vet. Några tror att det ska rensas i truppen till sommaren (låt mig tvivla) och att Arsjavin inte ingår i Wengers planer nästa säsong. Jag hoppas det är paranoida idéer eller märkliga övertolkningar. Trots att den lille Tsaren haft sina dalar innevarande säsong så har väl få slitit hårdare?

Clichys kontraktssamtal har låst sig. Där tror jag mer på en flytt och ett förestående klubbyte.

Varför envisas Wenger med att spela 4-5-1 undrar många. Jag också. Som uppställ på bortaplan i Champions League kan det vara en vinnande taktik. Men mot Blackburn? Eller Stoke?

Nu ska laget taggas och lagas inför avslutningen lovar Wenger som varit öppet missnöjd med lördagens insats, lagmässigt som individuellt. Man frågar sug vad det är för mirakelmedel eller super-Ess som finns till hands att plocka fram nu? Varför inte tidigare?

Efter 4-4 mot Newcastle kunde ha varit ett lämpligt tillfälle.

Hot om bojkott, irritation på stigande biljettpriser, missnöjesyttringarna är många och långa. Men ingenstans läser jag något reellt konstruktivt. Om jag satt på receptet till absolut framgång skulle jag heller inte sitta här. En detalj som framstår som allt viktigare är att Arsenal måste hitta en stark ledare bland sina spelare. En hänförare. Gärna någon på mittfältet. Fabregas må vara kapten men rollen passar honom dåligt. Märkliga val av kaptener har det förövrigt varit sedan Vieiras tid. Henry? Gallas?
Nä. Det är konstiga eftergifter från Webgers sida som inte alltid behöver ha varit lagets bästa.

Lagkapten Fabregas krockade för övrigt under morgonen på väg till träning. Ingen skada. Läs och häpna.

Dagens snackis är annars Arsenals återstående spelschema. Enbart söndagsmatcher och en onsdagsmatch. På så sätt har man ingen möjlighet att "sätta press" på Man Utd. Man kan likaväl vända på resonemanget. För varje match har man facit om vad som gäller framöver.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: