måndag 26 maj 2008

En vecka i revy

En vecka har gått. Det har varit tunt med inlägg här. Orsaken stavas jobb, och jobb. Och fritid. Fritid vid kusten. Båt och spön har haft högre prioritet än alla dessa ändlösa silly-rykten.

Jag är en självplågare. Jag såg, trots löftet, de röda djävlarna besegra det blåa kulturlösa plastlaget i Moskva. Det var inget fel på straffdramatiken. Jag led inte en sekund med Terry, och jag log snett när "världens bäste", Ronaldo, brände sin straff. Att Roman Abramovich inte tillätts triumfera på hemmaplan gödde skadeglädjen något. Som Pest eller Kolera tyckte många fotbollsfränder. Okey. Låt man Utd vara koleran då. Den är i alla fall botbar tillskillnad från pesten. Låt dem ha sitt år. De odrägliga röda. Och Chelsky blev trots sina miljardinvesteringar inte en pokal rikare än Gunners.
Missunnsam, jag?

Mycket Nasri annars. Kontraktet är snart klart har jag, som andra, löst nu i en veckas tid. Att Hleb ska lämna har vi läst om i över en månad. Nya namn tillförs dagligen på "Sillylistan". Idag måndag 26/5 är namnet Aaron Ramsey. 17 år och från Cardiff. Aston Villa och Man Utd uppges också vara intresserade.

Det måste vara det ultimata stekarlivet att vara spelaragent. Låt rykten födas å gödas, nära nya intressen, exponera namn, pressa priserna uppåt. I slutänden betalar självklart den fotbollstokige supportern och konsumenten.

Inga kommentarer: