lördag 14 mars 2009

Wennman tippar serien

Har fortfarande inte helt hämtat mig från dramat i Rom. Har varit på resande fot och inte hunnit med några mer djuplodande analyser. Det var en emotionell pärs. Det kommer att vara årets minne, oavseet vad som sedan nu må ske.

Dagens match stavs inte Arsenal-Blackburn. Allt fokus på Manchester United - Liverpool. Aftonbladets Peter Wennman har räknat och kalkylerat återstående matcher iligan och fått fram att Arsenal slutar fyra med 74 poäng, ett poäng före Aston Villa. Jag har också ägnat mig åt spekulation och räknekonster, och tyvärr inte kommit fram till samma slutresultat som expert Wennman. Men så är man blott en amatör.

Villa har tuffa matcher nu. Men Arsenals slutschema är inte att leka med.
Pust.

När Eduardo klev fram för att lägga straff i Rom visste jag dock att han skulle missa. Det vara kändes så. Hjälte i FA-Cupen, nu måste pendeln ge ett slag åt annat håll. Så blev det, men ynglingar som Sagna och Denilson rullade in sina straffar. Kompenserade sin kamrat.

Idag i ligan hemma i England bärgar Arsenal tre poäng. Det är också sådant jag vet. Som amatör.

Inga kommentarer: