onsdag 6 januari 2010

[*INSTÄLLT*] Tillgodomatchen ska spelas

EDIT 1: Matchen inställd, besked onsdga eftermiddag, på grund av snöoväder.

Nervös som fan. Det massiva snöandet utanför fönstren lugnar inte. Men det är vackert att skåda. Hela hösten har Arsenal haft en match "tillgodo". En mindre spelad än konkurrenterna. Ikväll runt klockan 22:45 är det slut med det.
Då vet vi om Arsenal ligger tvåa i ligan, EN poäng efter Chelsea eller fortsatt trea i ligan, EN eller TVÅ poäng efter Manchester United.


Bolton på besök, och jag förväntar mig ingen lätt tillställning. Erfarenheten säger att Bolton inte kommer till London för att "spela fotboll". Bolton kommer till London för att agera köttmur, spela gris och spela på sina kontringar. Det innebär tålamod, tålamod och tålamod. Och kyla bakåt när attackerna kommer.

Dagens uppgörelse innebär också en match utan höstens utropstecken Alex Song som nu lämnat laget för fosterlandet. Denilson ska ersätta. Flankerad av Diaby och Ramsey.
Framåt antar jag att vi får se Nasri, Eduardo och Arsjavin.

* * *
Så fick Rosicky nytt kontrakt. Det säger något talande om Wenger. Här släpps inte spelare även om de är mer i sjukstugan än på planen. Det finns någon tro och lojalitet här som är ytterst speciell i den alltmer krassa idrottsvärlden.

Rykten säger att Arsenal blir av med Fran Merida till Atletico efter våren. Jag vet inte riktigt vad att tycka om saken. Merida har inte fått så mycket speltid, och när han fått det denan säsong har han inte övertygad helt.

Men jag är övertygad om att han har framtiden för sig. Jag såg inget övertygande i Song för 2 år sedan. så fel jag hade. Det är just därför jag är en vanlig tyckande supporter och inte en fotbollsmanager...


EDIT 2:
Meridas agent, Joseba Diaz, säger under onsdagen att någon förhandling med Atletico eller något annat lag inte ägt rum!


* * *
Manchester City gör den största förlusten i Premier Leagues historia någonsin. Minus drygt970 miljoner svenska kronor.
Nästan en miljard kronor.
I skulder.
Ändå spelar de på som att oljepengarna aldrig skulle sina.

När ska bubblan spricka?

* * *
Tre poäng ikväll skulle vara en bra start på året då vardagen drar igång på riktigt.
Gunners!

* * *
Carlton Cole?
Fisk eller fågel?
10 mål för West Ham hittills denna säsong.

Inga kommentarer: