lördag 5 mars 2011

Femte mars 2011 - där gick ligadrömmen

Hej alla optimistkonsulter som snabbt repade er från ligacupfinalsförlusten, snabbt degraderade den till "den egentligen betydelselösa Kalle-Anka cupen", borstade av förlusten och tyckte att 5-0 mot Leyton Orient två serier ned visade på kraftsamling.

Jag har dåliga nyheter till dig. 0-0 mot Sunderland hemma när Arsenal hade ett "momentum" (sportjournalistikens modeord no1) att knapra in på Manchester United i det viktiga som prioriterade ligaspelet, räcker inte.

Jag brukar själv avfärda de värsta pessimisterna som "vet" när ligan är avgjord i oktober/november. Trams.

Men nu är det mars och antalet poäng att spela om i Premier League blir allt färre.


Nu är det tio matcher kvar och trettio poäng att spela om, men med fler bortamatcher än hemmamöten (om det nu gör någon skillnad?) och min spåkula säger att ett lag som inte har den mentala vinnarinstinkten drar korta strån.

Så spåkulan meddelar att DÄR - den 5 mars 2011 gick drömmar om ligatiteln om intet.

Vad som väntar kommande vecka, i Barcelona som Manchester avser jag inte redovisa spåkulans bäcksvarta glimmer närmare kring. Förbered dig på en tuff vecka!
Och tillhör du optimistkonsulternas glada skara så ska jag inte krossa dina illusioner.

Gällande dagens kryss;
Att domaren felaktigt dömer bort ett mål för offside som förnekar Arsenal en straff är inget som avgör dagens match i sin helhet.

Startar man med ständigt fel- och sidledspassande Denilson som bakåtpassande slo-mo Diaby så får man exakt den match man bäddat för.

Då är heller inte ett kryss förvånande. Kanske föga upprörande. Jag orkar inte fördjupa mig i tänkbara ursäkter och förklaringar från officiellt håll under helgen.



Inga kommentarer: