tisdag 8 april 2008

Vinna eller försvinna...

Klockan tickar. Tredje mötet mot Pool sedan förra onsdagen.
1-1
1-1
Ska det bli 1-1 på Anfield?
Avgöras det hela på straffar?
Eller kör ett aggresivt Liverpool över Arsenal med 2 snabba mål för att sedan flyta in 11 man runt eget mål?

Vinna eller försvinna. Idag gäller det som nu finns kvar att jaga för The Gunners.
UEFA Champions League.
Någon anonym har mailat mig och påtalat att jag är en pessimist som hävdar att ligatiteln är borta. Kanske är jag det.
Att Mancs tappade 2 pinnar mot M'boro i helgen gör inte att jag ändrar min inställning, även om ordstävet "hoppet är det sista som överger människan" gäller även här.
Men gladast och hoppfullast är nog Chelski efter helgen.

Lagom till kvällens "europaspel" aviseras att Rosicky inte spelar mer denna säsong. Kanske inte heller för sitt hemland Tjeckien i EM. Det låter allvarligt med tanke på att Rosicky nu varit skadad sedan slutet av januari. Eller: skadan har varit betydligt allvarligare, mer svårbehandlad, än vad klubben aviserat utåt.

Någon som tror att det är en slump att Torres går ut i media just idag och aviserar att han kunde spelat i Arsenal, men valde bort laget. Psykologi, någon?

Inga kommentarer: