torsdag 30 oktober 2008

...och Wenger han är "arg"

..idag. Detta efter den snöpliga tillställningen på Emiraten. Jaha. Ännu en gång läses att detta ändå ska vara en nyttig läxa. Jaha. Har vi inte haft några sådana nu?

Det känns för övrigt litet bakvänt att först satsa på orutin för att sedan förklara genomklappning i just bristen av rutin, eller något allmänt ungdomligt oförstånd:

"The maturity problem will improve with intelligence. They will learn from their mistakes."

Men vänta här nu...Fabregas, to name one of the youngsters, har ju varit med ett tag nu.

Jag har varit otrevlig och off mot min omvärld hela dagen. Det enda som får mig att distansera sinnet från mörker en smula är att jag nu väntar på att Spurs ska släppa en egen DVD av matchen. Deras komplex är så sjukt enormt, och gesterna igår var så överdrivet stora, tonen i media och blogosfärer från de stackars spurs-supportrarna så fylda av brösttoner att de sannolikt tror att de vunnit någon sorts pokal. Fast de spelade kryss. Det finns en komik här - mitt i allt det sura.

Det sågas hyggligt även i de "egna leden" (läs: Gonners) idag. Många spelare är inte tröjan värd. Jag håller fast vid vad som påtalats här tidigare. Backlinjen är numera i evigt fokus, men grundproblemet ligger på mittfältet. Förlusten efter Flamini - och Gilberto Silva - är enorm. Större och mer märkbar än vad som befarades när det var kräftätartider när löven var gröna. En defensiv kraft som med tyngd och pondus saknas helt som back up framför en backlinje som ständigt byts. Cesc blir bara en skugga utan en sådan balansspelare, och man får numera hjärtat i halsgropen gång efter annan när motståndare, oavsett tröjfärg och märke, tillåts rinna igenom.

På skadelistan inför nästa STORMATCH mot Stoke rapporteras nu Gallas. Ny backlinje att vänta igen således. Hoppas kunna repa litet positiv kraft till helgen.
Kanske våga hoppas på åtminstone ett nytt kryss mot nykomlingarna borta?

Inga kommentarer: