tisdag 6 april 2010

Decimerad trupp behöver mer än tur

Att Alex Song skulle försvinan från retutren i Spanien, f'låt Katalonien, var väl det absolut sista som "behövdes". Men så är det i sjukstugan Arsenal Ltd. Jag vill inte ens kolla oddsen för Barcelona idag. Inte för Arsenal heller.

Det talas om mirakel om Arsenal skulle kunna rubba Barcelona ikväll. Jag är beredd att hålla med. Med förra veckans matchbild i tydligt som färskt minne så är det svårt att få hjärna och hjärta att komma överrens.

Förvisso skador och avstängningar i FC Barcelona. Men det är även faktum i Arsenal. Det känns som att ett lag som åker iväg med ett lag som hade svårt att få hål på Wolves kommer få det mer än riktigt svettigt ute på planen på Camp Nou i kväll.

Jag är den förste att medge att jag skulle hamna i någon form av glädjechock om jag får fel. Just nu hoppas jag mest att ett fall ur Champions League inte skrivs i för stora siffror...

Inga kommentarer: