tisdag 19 februari 2008

Kaos på redaktionerna?

Funderar på om det råder fullkomligt kaos på de stora svenska redaktionerna ikväll. Alla går och nynnar på "You Never Walk Alone", folkiga frejdiga Liverpool lyckades slå ett gästande Inter med nio man. Samtidigt måste man göra någon snyftvinkel till allmänheten kring att den egna rikshjälten Zlatan gick mållös från Anfield. Känslor versus profession. Jag gissar på kaos litet här och var. Kaotiskt är det inte att se Vieira numera. Mest litet...eh...sorgligt?

Kring morgondagens möte Arsenal-Milan gissar jag inte alls. Jag ska sluta gissa efter lördagen då jag tippade torsk med 2 mål. Det blev i underkant.

Gunners i CL, så:
Sagna och Clichy är åter, redo för spel. Hur r"redo" Sagna nu kan vara efter att ha nåtts av beskedet att storebror hittats död i ett badkar. Med rätta lär det ta enorm kraft och energi att fokusera på bollspel. Flamini är i övrigt att räkna med. Kan bli en av de viktigare nyckelspelarna för Arsenal i spel mot ett lag som regerande CL-mästarna AC Milan.

Något märkligt har inträffat. FA väljer att INTE ge sig efter Gallas, och detta efter att självaste Skotten påtalat saken efter lördagen. Vafalls? Har de blivit sjuka på det Engelska Fotbollsförbundet?

"Miss Fergie" tycker naturligtvis attt det är en präktig skandal. Kan se i mitt inre hur näsan skriker purpurrött av fylla, förlåt, ilska. Men han har väl annat tänka på det kommande dygnet.


"Den stora utmaningen" kallar Wenger onsdagens möte. Det säger något om hans fokus misstänker jag. Wenger lovar fight och verkar hoppfull inför onsdagskvällen. Avslutar med litet pepping a la Le Boss:


"The players will bounce back tomorrow, don't worry. I'm highly confident in the quality and the mental strength of this team, and the ambition of this team."

Inga kommentarer: