söndag 10 februari 2008

Kanonläge!

Med söndagens ligaresultat så har Arsenal under måndagen ett verkligt kanonläge att skaffa sig litet försprång i en tuff upptakt.
Man Utd-Man City: 1-2
CSKA London-Pool: 0-0

Må nu inte (det skadedrabbade) laget drabbas av vare sig frossa, lättja eller övermod.
Rugbygänget Blackburn ÄR ingen lek. No walk in the park.
Jag räds trötta skallar efter diverse landskampsuppdrag. Jag räds underskattning. Jag räds att Blackburn får sitt grisspel dit man vill. Jag räds när jag borde knyta näven, höja blicken, le, tänka att nu...nu drar vi i från!

Suck.

Alex Song fick lämna planen efter drygt en kvart för Kamerun i finalen av de Afrikanska Mästerskapen mot Egypten. Egypten återigen guldglänsande segrare efter vinst 1-0. Men Silver är bättre än en ingen medalj alls. Ett öde som Kolo Touré och Eboué mer än väl må känna till.
Bäst i mästerskapen?
Med reservationen att jag inte sett samtliga matcher: Egyptens Mohamed Zidan.
Underbar lirare. Till vardags i tyska Mainz.
Han har en speed, en blick och en fysisk attackerande tuffhet som skulle göra sig mycket bra i Premier League vill jag inbilla mig.

Inga kommentarer: