söndag 17 februari 2008

Skärpning Wenger!

Usch. Svart söndag i sinnet, trots att jag "slapp" se eländet i går. Har dock hört av vänner (och skadeglada meningsmotståndare), samt läst i tidniningar om den misserabla insatsen som ingen lär glömma under överskådlig tid. Att Manchester United nu är världsmästare i fotboll, och att Rooney är det största spelgeni världen någonsin skådat är "expertkonstateranden" i sig som gör mig dierekt fysisk illamående.

Att laget lade sig platt inför sina supporters gör mig inte gladare. Håglöst, viljelöst, tafatt, fyll på efter behag. Och när de vaknade till av underlägets förnedrande faktum så följde fula slängar och dykningar. Nej tack, Eboué!*

DET ÄR INTE VÄRDIGT.

Brukar inte slå med slägga och slev mot Wenger när resultaten inte "går rätt väg", men att läsa hur Wenger skyller denna pinsamhet på att planen på Old Trafford var "i för dåligt skick" så blir jag heligt förbannat. Skärpning Wenger!
Sådana korkade ursäkter har till och med sonens lagkanrater i pojklaget slutat med vid förluster. De är 10 år gamla. Söndagen har bjudit just fotboll. Live. Från arla morgon till sen eftermiddag. Sportlov. Cup. Inomuhushall. Konstgräs. Det blev någon förlust, men ingen skyllde på det slitna konstgräset.

Åter Arsenal. Får söka smälta gårdagen till onsdagen och Milans besök i London.
Vet inte vad att förvänta mig. Vet du?

*The Cannons Eboué-sågning idag:
http://the-cannon.com/2008/02/16/this-man-is-a-twt/

Inga kommentarer: