tisdag 25 augusti 2009

Som Fantomenklubben


What? Så låg ett paket i svart plast och väntade när man kom åter hemmet från arbetsdagens slut. Fru och dotter trodde att det beställts obskyra filmer från Play.com igen. Grunnade själv på vad det kunde vara. Ingen filmbeställning i pipeline förrän den riktigt mörka hösten satt in. Svart plastpaketet från London N5...

Årets "lilla gåva" från den stora klubben till den lilla medlemen. Stort. Känner mig som det barn jag varit igen. Kommer ihåg mitt -70 tal. Då var jag medlem i Fantomenklubben. (Någon som minns den mystiske hjälten som bodde i dödskalle? Mannen där rättsskipandet gick i arv och där gamla djungelordspråk var gudomlig visdom...)

Nåväl, lagom kring skolstarten kom så ett litet paket. Den länge så surt sparade veckopengen hade hjälpt till med ännu ett år av medlemsskap i Fantomens egen klubb. Där kom så per posten hemligt chiffer, coola klistermärken, någon gympapåse med dödskalletryck och annat "spännande".

Jag inser att jag inte blivit ett dugg äldre. Mer än i passet, runt buken och i ansiktet. Inuti samma barn. Medlemspresenter är larvigt kittlande.

I år bjöd AFC på en (oanvändbar) necessär (utan fack), en röd-vit halsduk modell lågbudget, ett fodrall för passet (!) en DVD-skiva, och så en riktig nördbok som sumerade den gångna säsongens alla matcher med samtlig upptänklig statistik. Totalt superfånigt. Totalt superkul.

I övrigt noteras att det spekuleras huruvida Cesc Fabregas är frisk nog att ta sig an Manchester United borta på lördag. Det tror jag att han är. Det är sedvanlig mörkläggning, psykologi och politik. Som alltid inför den typen av matcher.

Sannolikt spelar han däremot inte alls under onsdagskvällen när Celtic kommer på återbesök. Det behövs inte. Och det ska sätta griller i huvudet på Sir Alex. För han kan ju inte riktigt veta...

Rosicky med och tränar igen. Goda nyheter. Lär dock dröja något till spel igen.
Senderos kvar i truppen när Everton fått sin "backklippa" såld till nu ständigt shoppande Man City, men Everton väljer satsa ryskt?

I övrigt inga nyförvärv. Pressen tuggar /återigen/ om St. Etiennes mittfältare Blaise Matuidi. Men Wenger har varit snabb att förneka att någon förfrågan gjorts. Knappt en vecka kvar till transferfönstret stänger. Blir det köp så hoppas jag dock mer på ryktet Rafael Van der Vaart. Förvisso mer offensiv än defensiv i sitt spel, men med ett mycket gott facit från åren i Bundesliga.

Nystart i Arsenal efter året i Spanien.
Ja, varför inte?

Inga kommentarer: