fredag 13 november 2009

Åter svenskt grådask

Varit söderöver en sväng. Brukar bli en vårtripp och en hösttripp ned till Malta. Turligt nog inget spel för Arsenal. Många matcher jag sett där som slutat i moll. Så nu håller jag mig borta från den fotbollstokiga ön, gammalt engelskt prokterorat som ligger söder Italien.

Hur många fotbollstidningar det finns i varje sketet charmig tidningskiosk?
Typ fyrtiotalet. Engelska och Italienska.
Men jag håller mig till The Daily News. Så även denna gång.


När det är uppehåll i liga och cuper så frodas bara massor av dumheter. Silly Season får liv. Så mycket "värvningar som Arsenal ska göra" har jag inte läst om sedan i våras. Gäspar och utgår från att noll promille bär sanningshalt.

Jag såg Liverpool fuska till sig ett kryss på en icke-straff, som blev straff, på en sportbar.
Jag har läst att Sir Alex får böta för sitt ständiga gnäll på domarkåren.

Att FA ska granska Eduardos beteende mot Wolves, då han slet upp matchtröjan och visade någon text på portugisiska.
När jag kom hem hör jag att Lampard skadat sig.


Vilken fotbollsvecka.

Och här hemma är det tydligen ändlöst tjafs om vad Zlatan tycker om Hamrén.
Zzzzuck!

Ont i halsen. Trött. In i det svenska grådasket. Vem uppfann november.

Inga kommentarer: