onsdag 2 februari 2011

Ännu en nervrysare

-Hur går det ikväll, frågade Janne.
- Det blir 2-1 till Arsenal, svarade jag.

Efter 45 minuter av Evertonbesök var jag beredd att revidera mitt tips. Det var krig på planen, domartrion hade tappat greppet och de blå från Liverpool huserade vilt, och ledde med ett, vad jag uppfattade, skändligt offsidemål. Song var skadad och det hade varit en portion missade chanser. Sådana som strök stolpen. Sådana som indikerade att turen inte var med laget på hemmaplanen.

Det skulle ta över timmen innan kvitteringen kom, och det från en inbytt Arsjavin, som jag anser har gjort några goda insatser senaste månaden, men missat i avsluten.

Ett oerhört viktigt mål. För Arsjavin. För Arsenal.

Att Koscienly skulle kliva fram, ånyo med skallen först, och avgöra, det hade jag aldrig tippat. Nu blev det så, och det var dubbelt gott. Men det var en nervpärs ända in till slutet. De blå kom igen, men inte i fatt

Vad tre poäng betyder när Man Utd fortsätter att ånga på behöver inte utvecklas närmare.
Herregud, de synes bli de nya "Invincibles".

Må Arsenal vända den trenden som tack för att Man Utd satte stopp för Arsenals historiska svit.

Om Arsenal tappat under kvällen så hade jag varit beredd att påstå att ligan var avgjord. Åtta poäng tar man inte igen med en match mer spelad. Nu fortsätter spänningen.

I övrigt noteras med avsmak hur transferfönster nådde nya astronomiska höjder vad gäller prispallar. Mer om det härnäst.
Man City har nu handlat för 185 miljoner. I €uro.

Fotbollsbubbla, någon?

Vila nerver och kroppar. I helgen väntar Skatorna. Utan Caroll.

Gunners For The Win!

Inga kommentarer: