torsdag 21 augusti 2008

One More Body Is Possible

Är fortfarande inte helt klok på värvningen av Silvestre. En spelare som sannolikt har sina bästa år bakom sig, som inte längre tar ordinarieplats i Manchester United, och som "Fergie" släpper för en "struntsumma" om £ 775 000. En 31-åring, med skadeproblem, in på två år till ett lag som har en policy att inte förlänga mer än på årsbasis om man passerat de 30 och inte är målvakt.

Jo, Jag förstår: Ålder och rutin.
Helfransk backlinje.
Kanske synkar med Gallas, som central mittfältare i stora matcher, där Djourou väger för lätt och Senderos inte ens tar plats på bänken.
Har själv ältat om backlinjen. En man in - med mycket erfarenhet.

Men är Kolo lösningen, "the mising link"på mittfältet?
Varvat med Diaby. Om han inte är skadad...
Är det klart sedan?

Transferfönstret håller öppet till 1 september.
Jag förväntar mig den rutinerade defensive mittfältaren.

Idag säger Wenger att "one more body is possible".
Jag tror inte vi har sett den sista värvningen än.
Det kommer mera.
Vill jag inbilla mig.

Till Armand Traore säger vi lycka till. Utlån ett år till Pompey.
De skeppas ut - The young guns.
Hoppas att den 19-årige vänsterbacken håller sig fortsatt väl rustad mot Spurs även hos FA-cupvinnare som Kanu och Campbell...

Inga kommentarer: