onsdag 3 december 2008

Inte förvånad, inte upprörd

Så ramlade The Young Guns ur Carling Cup. Om det var med dunder och brak överlåter jag åt andra att bedöma. Jag hade inget tillfälle att se matchen. Jag möttes av resultatet via SVT-text strax efter kl 01:00 under natten. Jag har förstått via rapporter i media och ute på bloggar att laget inte mäktade sätta sina chanser, att Fabianski var tveksam och att Bendtner var slarvig och lat. Jag vet inte. En cup mindre att spela. En titel mindre att vinna...

Burnley: 2
Young Guns: 0


Jag har inga varmare känslor för Carling Cup, men inbillade mig att om Wengers manskap skulle ta någon pokal denna säsong, så skulle det vara chans på denna.
Att de unga och hungriga skulle slita för saken. Nu blir det inget "silverware"alls törs jag hävda.

Det börjar i övrigt bli litet allmänt tjatigt att läsa om att Wenger - ÅTERIGEN - nu talar i pressen om att "truppen var ung", och att "truppen var ofokuserad".

Man kan inte skylla på saker man medvetet valt som evig strategi.
Hur länge ska Wenger hävda att bristen på rutin och erfarenhet alltid ställer till det, om han nu konstant vill drilla de unga.
Och när blir de unga äldre?

Wigan och PL står för dörren härnäst.
Jag tror det blir torsk nummer sex i år.

Inga kommentarer: