söndag 4 januari 2009

Kunde inte hålla mig (vidare i FA-cupen)

Gunners: 3
Pilgrims: 1


När "Videoproducenten" skickade ett alarmerande SMS av arten: "Ska Arsenal släppa ännu en 2-0 ledning - MOT Plymouth", så försvann jag kvickt från familjen. Lördagsstädning efter helgerna stod på dagsschemat så det var lätt att övertala sig själv att "gå undan" en stund.

Fick upp en osedvanlkigt sjysst lina på laptopen via "myp2p" med spanska kommentatorer och fick så avnjuta 65 minuter fotboll. FA-Cupfotboll. Robin van Persie frälste Emirates Stadium, men det var Samir Nasri som frälste mig. Det måste ha varit hans bästa match i Arsenaltröjan. Detta skrivet med gott mninne om hans insatser i ligan mot Manchester United.

Han var överallt. Bröt och kämpade, pressade bollhållare när så behövdes, lade delikatesspass efter annan åt kanter som framåt. Det var helt enkelt Nasris match!
Det var ett glädjande styrkebesked på det nya året, och jag hoppas verkligen sed mer av den varan, om än fullt medveten om att motståndet inte alltid heter Plymouth.

Under avdelningen "spelarkritik" så ges en lätt känga till Gallas som stod och sov i slutet av matchen där Plymouth var nära att få en energikick med reducering till 3-2. En märklig manöver från Fabianski räddade den saken. The Gunners är vidare i min favoritcup. Återstår att se vad kommande motståndare heter...

* * *
Mikael Silvestre drog på sig en skada och beräknas inte vara åter i spel de kommande tre veckorna. Alltid tillkommer någon på den listan.

* * *
Walcott och Van Persie surar över att det går trögt i kontraktsförhandlingarna med Arsenal. Please. Inga fler repriser av Flamini, TACK!


* * *
Den globala finanskrisen och raset för det brittiska pundet anges vara orsak varför Wenger plötsligt inte alls har så mycket att handla för som först uppgetts. kan knappast vara ett problen isolerat till Arsenal. Styrelsen och Wenger ska därför nu vara oense om Arsjavin och möjligheterna att köpa honom. Det påstår åtminstone pressen under söndagen. Behöver jag tillägga att "konflikter" är några av tabloidernas främsta redaktionella drivmedel?

* * *
Arsenals/Wenger huvudmål heter i övrigt vare sig Arsjavin eller Inler. Det hävdar "News Of The World" som vet att berätta att mannen som ska rädda Arsenals mittfält är Manchester City's Stephen Ireland. Jag kan inte ens tänka mig det. Någon som kommer ihåg hur Ireland ljög om sin "döda mormor" för att slippa landslagspel mot Tjeckien?
Problemet var att Irelands mormor fick läsa att hon var död - i tidningen.
Irelands svar när bluffen upptäcktes löd:

"I realise now it was a massive mistake to say my grandmothers had died and I deeply regret it."

* * *
God Söndag. Nu laddas för hatrevansch på is. I Kannada. Juniorerna känns sådär 1 000 ggr hetare än Bengt-Åkers trötta och ständigt föränderliga trupp. Nä. Jag ska inte skriva om hockey här. Det är ett löfte. Men semifinalen mot Slovakien under lördagskvällen var f*n så spännande!



Inga kommentarer: