tisdag 20 januari 2009

Lurade nästan mig själv

Jag lät mig n ä s t a n dras med i haussen. Jag började fantisera att det kanske skulle, att det kanske kunde bli affär med Zenit St Petersburg och Arsjavin. Trots allt. Men jag har nyktrat till. Självklart blir det inget av saken. Alla motstridiga uppgifter i sig gör denna redan märkliga följetong till en snart glömd skröna i ännu ett transferfönster som kom och gick. Om det är Zenit som desperat söker suga miljoner, eller agenten Dennis Lachter (som vill ha 30-50 miljoner för att sköta själva försäljningen), eller om det är Arsenal somhar så ont om pengar...
oavsett "varför" - känns mindre intressant.

Någon affär lär det aldrig bli. Någon Arsjavin i Arsenal lär vi aldrig se. Kanske, eller sannolikt, vaknar nu någon annan till. Som ger ryssarna vilken orimlig summa de än vill ha. För Arsjavin, för agenten, för framtida pay-offs vid eventuella cupvinster eller övergångar.

Har svårt att tänka mig att en Mark Hughes, numera med obegränsad börs, låter sig nöjas med Craig Bellamy (!!) som det STORA förvärvet till "Man Citeh", när Kaká tackat nej, och AC Milan nobbar 1,1 miljard. Men det finns ytterligare aktörer bland de riktigt peningstinna elefantskötarna i europeisk klubbfotboll.

Om inte de riktigt välbesuttna handlar just nu, så lär någon hjälpa Arsjavin i november, då han är fri att köpa ut sig. Han lär inte välja Arsenal.
"De kunde köpt mig om de verkligen var intresserade" - lär han tänka.

Inga kommentarer: